13-19 maj

Kommentera
Söndag
Idag har jag gjort klart uppdragen med Madison och Erik. De var bra och välgjorda tycker jag, men efter uppdragen såg himeln ut så här:
 
Det kan vara pga hur den såg ut under uppdragen. Men så fort jag loggade ut och in igen var färgen borta.
Efter uppdragen försökte jag åka till Sydhoven för att fota min fina ponny. Men färjan verkade inte gilla mig...

 
Måndag
Idag har det hänt mycket utanför spelet så jag ville bara logga in på SSO och fota massa bilder, vilket jag gjorde också! Jag har sprungit runt på hela Jorvik med olika hästar och fotat massor. Jag tänker också försöka mig på ett nytt sätt att redigera, så vi får se hur det blir. Här kommer lite bilder från min uteritt med Moonwhisper.
 Med den nya fotofunktionen kan man ju fota bättre när man hoppar, vilket är bra. Men de äldre hästarna är inte lika fina mitt i hoppen som de nya..😊
 Nu ska jag försöka bli bättre på att redigera!
 
Tisdag
Idag har jag varit i stallet (irl) men jag är ledig imorgon så jag har hunnit spela ganska mycket nu på kvällen. Jag och Ida Lightnose pratade ett tag och innan det fick lilla Daydream en motionsrunda.
 
 Onsdag
Idag tog det ju lång tid för uppdtaeringen att komma vilket gjorde att jag trodde att det skulle komma några nya hästar eller liknande. Men sedan visade det sig att det är några ekorrar och nytt ljud.. När jag läste det blev jag lite skeptisk men så fort jag loggade in så ÄLSKADE jag verkligen ljudet. Alltså, det låter mycket verkligare och mysigare än vad det gjorde innan. Jag har ridit runt och fotat några hästar och bara lyssnat på hovklappret.
Så gulligt att de lagt in ekorrar i hela Gröndalskogen! Det är dock lite svårt att ta bilder på dem då de springer iväg så fort man kommer nära, men aja.
Denna sötisen ser så glad ut när hon galopperar.🙂
Jag var ju tvungen att testa om ljudet fungerade även i tölt, (då det är lite speciellt och man vet aldrig om de glömt bort småsaker) och det gjorde det! Jag gillar verkligen när man märker hur mycket tid de lagt ner på något.
Pearleye fick vara lite modell.
 När jag ändå var i Dinodalen så passade jag på att göra lite ryktesuppdrag och då märkte jag detta:
 Jag tror att de har bytt färg överst på kikaren, kanske hela det vet jag inte. Det var en väldigt liten detalj, men jag ser det som att de tänker på Dinodalen och då kanske det kommer hända något nytt där snart!😊 Man kan alltid hoppas...
 
Torsdag
 Idag var jag hemma, pga att jag var sjuk... Så jag tog bland annat ut Phantomrebel från stallet på en liten uteritt.
Jag tog både lite bilder till instagram och hit. Sedan gjorde jag inte mycket mer i spelet för jag orkade inte mer än det.
Lördag
Idag tog jag med Spotlightpotential på en uteritt mellan Fort Pintas strand och stranden i Moorland. Connemarorna är så söta och uttrycksfulla!
Jag hade inte så mycket tid till redigeringen så det blev en halv sol bara...
Jag kanske är lite efter med att ta upp det här, men jag undrar vad SSO tänker gör här! För er som inte vet så brukade det vara ett berg här som de nu har tagit bort. Jag tänker att det kanske skulle kunna vara en paddock eller liknande som de ska fixa. Det är i alla fall vad jag hoppas. Det kan aldrig bli för många ridbanor!
 Det var allt jag hade för den här veckan och jag hoppas ni haft en bra helg hittills! Nästa vecka (om jag har tid) ska jag försöka fixa ett nytt upplägg på bloggen med två kortare inlägg per vecka och lite mer variation mellan dem.
Ciao!